Ivan Komlinović: 'Prva funkcija glazbe s albuma bila je ta da ako već ne nalazim mjuzu koja rezonira s estetikom kakvu furam, napravit ću je sam sebi'
Istaknuti techno DJ hrvatske i regionalne scene Ivan Komlinović predstavio je prvi album “Hit The Gate”, koji je objavljen 29. 11. 2024. za PDV. Komlinović je jedan od vodećih umjetnika u svom segmentu, njegov glazbeni stil nadilazi uobičajene žanrovske granice, a tehnička vještina doprinosi dodatnoj dinamici njegova glazbena pristupa, ističući ga kao neizostavnog umjetnika na domaćoj i međunarodnoj sceni.
Promocija albuma “Hit the Gate” Ivana Komlinovića održat će se u subotu 11. siječnja 2025. u klubu DVA OSAM na Jabukovcu, uz Ivana, na promociji će nastupiti i Microslav, Luka Tralić Shot, Sessiondigger i Jan Kinčl.
Album ‘Hit the Gate’ je vani od kraja studenog, prvi dojmovi su se slegli, kakve su reakcije? Kakav je tvoj osjećaj imati prvi album u rukama?
Prvi dojam nije bio ništa manje od nestvarnog. Naime, u trenutku kad je Six dofurao gotove primjerke iz Austrije, ja sam pripremao set za snimanje u prostorima PDV-a.
Dečki su mi smjestili simpatičan mali prank, te su mi s ogromnom tugom na licima rekli da finalne kopije nisu gotove i da ih nećemo imati na snimci. Nekoliko minuta kasnije, čupali smo ih iz kutija. Svi su bili tamo. Microslav je odmah išao provjeravati koliko su vjerno prenesene boje i rasteri, te koliko je precizno ispao hrbat ploče, label art itd. Meni je već sjelo da je album u fizičkom obliku ovdje, u mojim rukama, ali znaš kako to funkcionira s bilo čim u što uložiš veliku količinu truda i vremena i ispadne dobro. Potrebno ti je par tjedana da prodišeš da su svi u lancu odradili svoj dio korektno.
Što te ponukalo da objaviš ovaj album? Kako je izgledao taj proces stvaranja?
Moj glazbeni ekosustav funkcionira uglavnom po principu izdavanja EP-ova i singlova. Sporadično netko od autora poželi reći nešto više i u tim situacijama dolazi do procesa stvaranja albuma. Zapravo, koliko god sam unazad desetak godina razmišljao o vlastitom albumu, nisam imao konkretniju viziju o tome kako, gdje, kad.
Proces stvaranja kod mene izgleda poput dječje igre kad je zadaća napisana; Obožavam se zatvoriti u studio s mojim instrumentima i testirati razne ideje i koncepte, dok oni ne “prorade” u nekoj formi backbone loopa na kojem mogu graditi osnovni aranžman. Taj prvi, inicijalni trenutak je upravo ono što mi se vrti po glavi nakon napornog radnog dana i najčešće u daljnjim fazama ne odlutam daleko od izvorne ideje, koju odsviram ili isprogramiram u prvoj fazi procesa.
U našim redovitim studio-druženjima, Jan (Kinčl, urednik albuma), uhvatio se kopanja po mojim folderima s gotovim miksevima i projektima na kojima sam u to vrijeme radio. Prokopao je hrpetinu materijala i rekao mi da ono što je od tih gotovih i umalo gotovih stvari, meni osobno najbolje, zazipam i uploadam mu na Dropbox, kako bi on u svom studiju malo bolje procheckirao čega tu sve ima. Još tad riječ album nije bila u mojoj glavi.
Long story, short; Jan je isprva predložio izdavanje EP-a u digitalnom formatu, u razmacima od par mjeseci. Toga je bilo dosta i on je već krenuo slagati razne kombinacije EP-a od gotovih materijala i skica koje još nisu bile smiksane. Jedan dan me nazvao i rekao da razmislim o albumu. Materijala za to je bilo više nego dovoljno, a upravo sam u tom periodu dovršavao nekoliko stvari koje su završile na “Hit the Gate”. Malo je potrajalo da se prvo odradi selekcija glazbe koja ima tu neku “albumsku poveznicu”. Izvan Janove inicijalne selekcije, ja sam još ubacio dvije – tri stvari koje su meni osobno dio vlastite priče, i nakon tog sve je išlo glatko. Jan je odredio redoslijed na oba izdanja (vinilno + digitalno).
Rekao si da je album osobne prirode i tvoje ljubavno pismo vremenu kada si rastao kao DJ. Koliko je lako ili teško bilo odabrati pjesme, koje ćeš uvrstiti na njega?
Zapravo, na dio tog pitanja sam odgovorio u prethodnom, ali ne u potpunosti. U zadnjih petnaestak godina, moji glazbeni instinkti su počeli ići u smjeru povratka korijenima, kako bih sam na neki način detektirao gdje se nalazim glazbeno u odnosu na ono mjesto gdje bih želio biti. Stvari su znale izgledati konfuzno. U razgovoru s kolegama koji su imali ozbiljne kilometre “u nogama”, najčešće bih dobivao izjave poput: “Sad je najbolje vrijeme za mjuzu. Nikad muzika nije zvučala ovako dobro…”. Naravno, da nisam ulazio u diskusije, ali moja percepcija je bila potpuno različita.
Naime, smatrao sam veliku većinu glazbe koja je u to vrijeme izlazila nekako generičkom, neiskrenom, pretjerano ornamentiranom i preproduciranom. Uglavnom mi je tu falila ona gola, sirova ideja bez nepotrebnih dodataka čija svrha je da se svidi širem krugu, casual publike. Kad se taj switch u mojoj glavi upalio, počeo sam na drugačiji način programirati i aranžirati novu glazbu. Vrlo direktno, vrlo live… Ako primijetim da neki od elemenata makar malo “smrdi” na populističku i uniformiranu estetiku, on ide van. Nije mu mjesto u ljubavnom pismu, zar ne? Po mom mišljenju, ono treba biti koncizno, lako razumljivo, osobno i iskreno.
Na kraju krajeva, prva funkcija glazbe s albuma bila je ta da ako već ne nalazim po shopovima često mjuzu koja rezonira s estetikom kakvu furam, napravit ću je sam sebi. Album je jednostavno, priča ispričana stvarima koje su bili moji osobni favoriti, poredani na takav način da je jasno što je uvod, zaplet, kulminacija, rasplet… Iako je sve to i dalje subjektivno i osobno, s današnje perspektive, ni jedna drugačija selekcija ili poredak ne bi činile “Hit the Gate” album.
Po kojem ključu si birao suradnike za album i za remikseve?
Po ortačkom, naravno :). Apsolutno svaka osoba koja je sudjelovala u fazama izrade albuma, osoba je s kojom volim provoditi vrijeme, izmjenjivati ideje, uživati u klopi, cugi ili izlasku… Uz to, radi se o osebujnim karakterima s potpuno različitim, ali dovoljno komplementarnim glazbenim ukusom, jako, jako puno talenta i još više rada. Što da ti kažem, okružen sam divnim čudacima i možda je upravo to moj super power.
Što možemo očekivati na promociji u DVA OSAM?
Brdo dragih ljudi, brdo ploča. Nadam se da cure i dečki iz PDV-a planiraju pofurati kopije albuma za sve koji još nisu nabavili svoj primjerak, a žele ga imati. Ja planiram odraditi set samo sa svojom mjuzom i naglaskom na album. Vjerujem da je to primjereno. Ostatak lineupa (Microslav, Shot, Jan, Sessiondigger) ima svu moguću kreativnu slobodu i zapravo, jako sam znatiželjan kako će sve to izgledati. Ne očekujem tipičan techno party. Zapravo znam da neće biti. Jan je već složio raspored, da ja ne moram.
• • • • •
Subota, 11. 1. 2025.
• • • • •
• 7,00 € u pretprodaji
• 10,00 € na ulazu u klub
• 5,00 € za studente, uz predočenje X-ice, na ulazu u klub
Osim putem interneta, ulaznice se mogu kupiti u dućanu ploča PDV, na prvom katu Pločnika, u Međimurskoj ulici 21 u Zagrebu.